lördag 17 maj 2014

Längsta turen

Idag var vi ute i skogen, Jenny på Ívi, Helena på Kiljan och jag på Hrokur. Det blev en lite längre tur än vi brukar o hästarna var mkt pigga o glada.
Det blev Kiljans längsta tur någonsin och han skötte sig så bra, mycket galopp men också trav och tölt! Helena som ridit Kiljan en del tycker att det är bra att han är så känslig men ändå att man kan ta en liten förhållning och samla mer i t.ex galoppen och att han är så lyhörd för detta! Bra för en femåring, tycker jag.
Ívi har blivit så stark och har en otrolig energi och styrka nu som sjuåring, det märks så tydligt att han börjar bli en vuxen häst. Sen finns det ju lite problem med galopp och pass som inte är riktigt som man tror, en rolig utmaning för Jenny!
Hrókur är ju nu 21 år och han kan faktiskt acceptera att Ívi går fram före honom, det känns så skönt! Bara förra året hade det blivit någon slags maktkamp, vem kan ge järnet och komma först?
När vi kom tillbaka till stallet var det flera som njöt av vatten på olika sätt, jag fick bara Kiljan med på bild eftersom jag inte var beredd med kameran!














1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk hållning jag har på bild nr 2 ;) Tack för idag och du vet vem som står först i kön på finaste kiljan :)

    SvaraRadera