onsdag 17 september 2014

Hrókur njuter av kvällssolen

Igår när jag tog ut Iví i hagen efter vi jobbat lite, så fångade jag Mias fina kille Hrókur som passade på att rulla i kvällssolen.




Visst ser det härligt ut?

Ser ni de gröna fläckarna som rör sig vid Hrókurs bakdel? Jag såg inte bilderna när jag tog bilderna, men när jag sedan visade Mia bilderna på stallplanen så var de bara där. Nu finns det ju så klart en massa olika sätt att förklara det här på, det är dammpartiklar, reflexer från solen, fläckar på kameralinsen...

Jag som är mycket intresserad av det andliga säger dock att det är flera små orber som rör sig på bilderna. Det här är en förklaring man hittar när man googlar på fenomenet:

"Den vanligaste teorin är att orber är andar som fångats på bild. Men efter det går tankarna isär. Antingen är en orb rätt och slät ett spöke och den ljusa bollen är dess utseende. Eller så är de andar som skapat sig en tillfällig form genom att dra energi från elledningar, människor, strålning i jorden o.s.v. Antingen medvetet eller omedvetet. Det sägs vara lättare för en ande att gestalta sig som en ljusboll än att visa sig som en människa. Det drar minst energi. Därför är det lättare att se människoliknande spöken på vintern eftersom det finns mer elektricitet i atmosfären när det är kallt. En annan teori är att orben är en rest efter ett spöke som förflyttat sig. Eller är de jordens sätt att kommunicera med oss? Eller manifesterade tankar?
Ju ljusare en orb är desto troligare är den äkta. Att den ser ut att röra sig eller har ett litet ”skal” runt sig tyder också på äkthet.
 Men förlora inte tron på övernaturliga orber för det! Det jag försöker att få fram genom allt snack om damm är att det är viktigt att skilja på orber och orber. Man kan inte säga att alla är andar men man kan inte heller säga alla är damm. Bilden ovan är ett exempel på en orb som inte går att förklara. Den lyser starkt och det skjuter ljus från den. Så skulle inte damm bete sig.Ju ljusare en orb är desto troligare är den äkta. Att den ser ut att röra sig eller har ett litet ”skal” runt sig tyder också på äkthet.
Det finns en hel del forskare som håller med om att orber är ett viktigt fenomen som inte alltid kan bortförklaras på naturlig väg. Klaus Heinemann som har en doktorsexamen i experimentell fysik och har arbetat ett flertal år på NASA säger att han inte tvivlar ett ögonblick på att orbs i vissa fall är av paranormalt ursprung. Han har själv fotat en hel del och märkt att de bara visar sig på kort när han innan har bett dem att bli synliga."
Texten är kopierad från Miss Magic Girl.

Jag vet vad jag tror och för mig är det en trevlig hälsning från andra sidan som väljer att visa sig på bilderna. :) Vad du tror, det får du fundera ut på egen hand. :)


-Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar