lördag 16 maj 2015

Isländsk ull

Ullen från fåren på Island stickad till islandströjor och koftor är fantastisk att ha på sej så fort det blir lite kallt och ruggigt men också att sticka i.
Jag brukar ofta ha ett par tröjor på gång både i Lopi och Lettlopi. Det är så kul att börja med mönster, sätta ihop färger och se hur det blir! Men sen när själva stickandet är klart blir de olika projekten  ofta liggande ett tag med massor med trådar att fästa och dragkedjor att sy i. Men så kom Amanda och Pernilla hit, Kaspians nya ägare, båda i fina, fina tröjor och jag letade lite i mina kassar... Tre tröjor färdiga!

Och det allra bästa, bara en till att göra klart, då får jag ju börja på nya projekt!

Den här bor numera hos Elin i Bilbao, där behöver man också varm kofta


Denna hamnade i Kungsbacka hos min kompis Cina


Nästan klar, fattas dragkedja, den får stanna hos mej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar