tisdag 8 juli 2014

Härliga sommarturer

Idag blir det ett litet gästinlägg från mig, Jenny. Jag rider Mias fina syskonpar Iví och Hrönn.

De senaste dagarna har vi tagit ett par fina turer, helt underbart med nya skogsvägar med nya utmaningar att ta sig förbi. Hrönn och Hrókur gick på långtur med härliga galoppbackar och vadade över en bäck. Lilla Hrönn forcerade den med fart då vattnet gick henne upp till magen. Härlig fart i den damen.

Iví blir så glad varje gång han blir hämtad i hagen och han älskar att få komma ut i skogen. Vi har haft bra pass i paddocken med. I lördags var vi i skogen med honom och Hrókur, när vi kom hem red jag Kastor i paddocken och sedan fick Sprettan och Hrönn springa av sig i paddocken. Riktigt roligt.

Kastor vintern 2014.

Kastor är jämngammal med Kiljan och Kaspian, dvs 5 år, men han har inte kommit så långt som dem i utbildningen. Han är en ursöt kille, mycket känslig och mjuka gångarter. Kommer bli en fin ridhäst framöver. Han har en makalöst vacker fuxfärg som ändras med årstiderna, från en klar röd vinterpäls till en mörk, djup röd på sommaren. Kul att få vara med och se en ung häst växa.

Här kommer några bilder på bustjejerna.
Hrönn med full fart.
Med en stulen grästuva i munnen så klart ;)
Vackra Sprettan
Världens finaste man har hon :)

Jag har ett par filmer på dem med, de går dock inte att lägga upp från mobilen så de kommer när jag lagt dem i datorn. :)

Ha det gott i sommarvärmen!

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar